Lilypie First Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, December 2, 2008

Mudah - Episod Akhir

Cuaca hari ini.. nampaknya baik.
Tetapi cuaca dalam hati saya.. JAHAT!!!

Begitu "mudah" bagi kawan-kawan untuk menghabiskan satu artikel dalam BM.. dan begitu tidak "mudah" untuk saya mengeluarkan satu idea bagi artikel saya.

Adakah itu kerana saya mengadu banyak sebelum menyelesaikannya.. ataupun kerana saya memang sudah kehilangan "kekuatan" untuk menulis dalam BM.

Hal ini, mengingatkan saya supaya jangan berlepas harap begitu cepat sebelum mencuba membuat sesuatu.
Bukannya tidak "mudah" menghabiskan artikel ini.. apabila ia dicuba dengan sedaya upaya.. Anda akan berasa satu TENAGA yang tidak disangkakan muncul.. dan membantu anda menyelesaikan masalah itu.

Alhamdulilah... (cincai spelling) Akhirnya, artikel saya sudah selesai.

Pada masa ini.. otak saya asyik muncul satu lagu BM.. mungkin kawan-kawan sekalian pun biasa the lagu ini...
"Kisah seorang anak, bersusah-payah kerana ibu dia batuk....(u-hok,u-hok) kasihan sungguh, dia pergi mendapatkan ubat..."
Kalau cuba, pasti DAPAT!!


Harap Terhibur~~
Hiburan anda~~

6 comments:

Yossi Candice Huth said...

Ini karangan boleh dapat A1 punya. Jadi anda sudah ingat balik dulu macammana anda menghadapi ujian BM kan?

haha.... selamat datang balik...

Sleepy Paris said...

Alinda, 'ibu jari atas' untuk karangan ini.

Selamat menulis BM. Tapi ini sedikit pelik la 'berlepas harap'. mungkin kamu nak tulis 'berputus asa'

;) 'Kerja bagus' kawan.

Ada said...

Hahaha...
Betul..Chin.
"Putus asa".. tengok apa saya buat.. tulis sebarang..
Nasib baik, anda semua faham.. kakakaka

Yossi Candice Huth said...

lain kali kami tulis dalam bahasa Iban? saya rasa pada masa itu, semua hanya tahu "amat", "nak nemu nya"......

hehe....

Ada said...

Wahai abang-abang dan kakak-kakak sekalian..

Tolonglah.. Jangan main-main lagi..
Lewat sudah..
"PULAI"..

--TAMAT--
NO MORE

YenPing said...

y suddenly change to malay blog?